top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תGlikson

New SONY PXW-FX9 & XEEN CF Lenses

SONY PXW-FX9

מהפכת גודל החיישנים בעיצומה! כל החברות עוברות לייצר מצלמות בעלות חיישני Large Format, מה שמסתמן כסטנדרט החדש של עולם הקולנוע והטלוויזיה.

רק לפני כחודש הגיעה אלינו ה-ALEXA Mini LF, שנחשבת למצלמת ה-Large Format הטובה בעולם, ואיתה עדשות ה- Leica M0.8 המדהימות.

והשבוע התחדשנו, ב- Sony FX9 – מצלמת Large Format של סוני שמהווה שדרוג משמעותי ל-FS7 הפופולארית. לא השארנו את המצלמה לבד, ורכשנו גם סט עדשות Large Format שמתאים מאוד למצלמה הזו: עדשות XEEN CF – עדשות איכותיות, חדות, קלות ונוחות מאוד לעבודה.


ל-Sony FX9 החדשה יש גוף דומה ל-FS7 בממדים ובמשקל, כשהחידוש המרכזי הוא כאמור גודל החיישן: בעוד שחיישן ה-Super35 של ה-FS7 הוא בגודל 23.6X13.3mm, חיישן ה-Large Format של ה-FX9 כמעט כפול בגודלו: 35.7X18.8mm. לחיישן הגדול יותר יש שני יתרונות משמעותיים מאוד: הראשון הוא פיקסלים גדולים ואיכותיים יותר שמאפשרים רגישות גבוהה יותר לאור; השני הוא שדה ראייה רחב יותר, מה שמאפשר לקבל עומק שדה קטן ולוק קולנועי ייחודי. לחצו כאן להסבר מפורט אודות המשמעויות של המעבר ל-Large Format.

החיישן של המצלמה הוא ברזולוציית 6K וניתן להפיק ממנו קבצים סופר איכותיים של עד 4K בטווח דינאמי של 15 סטופים, ואופציה להקליט 10ביט 4:2:2 על כרטיסי ה-XQD העמידים והאיכותיים. המצלמה מאפשרת צילום Slow Motion של עד 120 פריימים בשנייה באיכות 1080p ועד 60 פריימים בשנייה באיכות 4K. יכולות ה-Low Light המטורפות של המצלמה לא נובעות רק מהחיישן הגדול, אלא גם מהבחירה של סוני לשלב Dual ISO כך שלמצלמה יש שני Base ISO (גם 800 וגם 4000) שמצמצמים משמעותית את כמות הרעש. בנוסף, למצלמה יש גלגלת ND פיידר בטווח של 7 (!) סטופים שמאפשרת שינוי הדרגתי ולא מורגש של ה-ND , באופן ידני אך גם באופן אוטומטי.

לכל אלו מצטרפת הבחירה של סוני לשלב במצלמה את לוק ה-S-Cinetone היוקרתי שהם ייצרו בשביל ה-Sony Venice (מקבילתה של סוני לאלקסה) עם צבעים עשירים וסקין טון מדויקים. המשמעות של ה-S-Cinetone היא שהחומרים שלכם ייראו רעננים ומלאי חיות כבר כפי שהם יוצאים מהמצלמה, ועם זאת יהיו גמישים לעבודת פוסט במידת הצורך.

     CVP מציגים את ה-Sony FX9

ה-E Mount המוצלח והוורסטילי של סוני, שמאפשר לעבוד כמעט עם כל עדשה בעזרת מתאמי מטבון, בדיוק כמו ה-FS7. על אף שגם עדשות סטילס לפול פריים יכסו את החיישן הגדול, אנחנו ממליצים להשתמש בעדשות קולנוע. עדשות אלו לא רק מותאמות פיזית לצילום קולנוע (גלגלות פוקוס וצמצם נוחות וחלקות) אלא בעיקר מספקות אופטיקה איכותית (שהופכת משמעותית ומורגשת יותר ויותר ככל שהחיישנים והרזולוציה גדלים). עדשות ה-XEEN CF החדשות הן אופציה מדויקת לעבודה עם ה-FX9, כפי שיפורט בהמשך, אך כמובן שניתן להזמין את המצלמה גם עם גרסאות ה-LF של עדשות הזום של Angenieux שברשותנו, כמו גם עם עדשות ה-Leica M0.8 המהוללות.

שני שדרוגים משמעותיים נוספים של המצלמה הם יכולות האוטופוקוס וג’יירוסקופ פנימי: סוני שילבה במצלמה את מערכת ה-Fast Hybrid AF המוצלחת שלה, עם 561 נקודות פוקוס. בנוסף, למצלמה יש מערכת ייצוב מובנית שתנטרל אחוז משמעותי מהרעידות שנלוות לצילום הנד הלד, עד כדי כך שלעיתים היא אף תייתר שימוש במייצב. בתחום הסאונד, סוני מאפשרים להקליט על המצלמה 4 ערוצים, כך שבמקביל למיקרופונים החיצוניים יישמר גם האמביאנט הכללי מהמיקרופונים הפנימיים.

אין לנו ספק שה-FX9 תכבוש תוך זמן קצר את לבבותיהם של המורגלים ב-FS7 בפרט, ושל כל מי שיתנסה בה בכלל. בין אם להפקות קולנוע, פרסומות, דוקו או וידאו קליפים – המצלמה הזו היא המצלמה המושלמת לרבים מהפרויקטים שלכן/ם. וכמובן שכמו תמיד – מוזמנות מוזמנים לתאם איתנו ולהגיע להתרשם מהמצלמה!

    Philip Bloom בודק מתרשם מיכולות ה-Low Light של המצלמה

XEEN CF Lenses

 

עדשות ה-XEEN CF מציעות איכות אופטית מעולה בגוף עמיד ואיכותי, ועם זאת קל ונוח מאוד לשימוש. העדשות מכסות Large Format ולכן מושלמות לעבודה עם ה-FX9 וה-Mini LF, אבל מתאימות כמובן גם למצלמות Super35. הסט כולל כרגע שלוש עדשות: 24mm, 50mm, 85mm , כולן צמצם T1.5 ומאונט PL. במחצית הראשונה של 2020 צפויות להגיע אלינו שתי עדשות נוספות להשלמת הסט: 16mm ו-35mm.

גוף העדשות מיוצר מסיבי פחמן (carbon fiber) שהופך אותן לעמידות מאוד, ועם זאת קלות וקטנות. יתרון משמעותי של העדשות טמון בכך שכל העדשות בעלות גוף זהה לחלוטין: הקוטר הקדמי שלהן הוא 95mm, וטבעות הצמצם והפוקוס ממוקמות בדיוק באותו מקום על העדשה. לכן, בעת החלפת עדשות אין צורך בשום כיוונונים מחודשים של המטבוקס או הפולואו פוקוס ובכך מתאפשרת עבודה רציפה ומהירה.

האופטיקה שמציעות העדשות איכותית מאוד, ומספקות תמונה חדה, מדויקת ועשירה בצבעים ברזולוציה של עד 8K (!) . הצמצם הפתוח שמציעות העדשות – T1.5 – מאפשר עבודה מיטבית גם בתנאי תאורה מורכבים. בנוסף, הצמצם של כל עדשה מורכב מ-11 להבי צמצם מעוגלים שמייצרים בוקה עגול יפהפה (וכשעובדים Large Format כמעט שאי אפשר להימנע מעומק שדה קטן ובוקה, אז חשוב מאוד שיהיו יפים). וגימיק לא פחות מרשים: המארקים שעל המצלמה זוהרים בחושך, כך שגם בסביבות עבודה חשוכות תוכלו לראות בדיוק את מפתח הצמצם ומיקום הפוקוס.

צלמות וצלמים שמעוניינים לצלם עם ה-FX9 ורוצים לעבוד עם סט עדשות prime איכותי, נוח לשימוש ותואם Large Format ייהנו מאוד מהעבודה עם עדשות XEEN CF. אנחנו חושבים שזה שילוב מנצח.

26 צפיות0 תגובות
bottom of page