מבחר מהעדשות שלנו

//מבחר מהעדשות שלנו

אצלנו בגליקסון יש מבחר עדשות עצום! עדשות זום ועדשות Prime, רחבות וצרות, ל-Super35 ול-Large Format, קולנוע וסטילס. הנה מבחר מהעדשות שלנו:

קראו כאן מה ההבדל בין עדשות סטילס לעדשות קולנוע
קראו כאן על המשמעות של צילום ב-Large Format


– Cinema Zoom Lenses –


עדשות זום מהוות פתרון נהדר למי שרוצה נוחות, גמישות ומהירות עבודה. במקרים רבים, עדשת זום אחת יכולה להוות תחליף ראוי לסט עדשות מלא. בשנים האחרונות חברות עדשות גדולות ויוקרתיות החלו להוציא לשוק עדשות זום קולנועיות באיכות מדהימה, וחלקן גם במחירים תחרותיים. הגיע הזמן להתקדם לעדשות אשר באמת מיועדות לצילום וידאו או קולנוע.


Angenieux EZ-2 22-60mm T3 (Large Format)

Angenieux EZ-1 45-135mm T3 (Large Format)

Angenieux EZ-2 15-40mm T2

Angenieux EZ-1 30-90mm T2

PL Mount / EF Mount

מצרפת מגיעות אלינו האנג’יניו – עדשות זום יפיפיות. אנג’יניו היא חברה צרפתית שכבר 70 שנה מייצרת עדשות, ומתמחה בעדשות זום. מיטב סרטי הקולנוע בעולם מצולמים עם עדשות זום של אנג’יניו. העדשות החדשות מגיעות בגרסת Super 35 ובגרסת Large Format ומתאימות למצלמות קנון, סוני, ארי. אני מזמין אתכם לבוא להתנסות, לחוש את הניחוח הצרפתי אצלנו בגליקסון.

Angenieux EZ Demo, By Bandpro

Zeiss 21-100mm T2.9-3.9

PL Mount / EF Mount

מגרמניה – Zeiss 21-100mm, המענה המושלם לצלמי וידאו שעוד זוכרים מה זו עדשה אמיתית. עדשה שאפשר לעשות בה שינויי פוקוס בעדינות ובדיוק מושלם. עדשה בה הפוקוס נשמר גם כאשר משנים אורך מוקד (Parafocal). עדשה עם שליטה מכנית מלאה בטבעת זום, פוקוס וצמצם. מובטחת לכם חדות ואיכות גרמנית של Zeiss. העדשה באורך 22.5 ס”מ ושוקלת 2 ק”ג בלבד. מתאימה למצלמות Canon / Sony / Arri עם חיישן Super 35.

By ABELCINE

FUJINON MK 18-55mm T2.9

Sony E-Mount

מיפן – Fujinon MK 18-55, עדשה מושלמת למצלמות Sony E-Mount ללא צורך במתאמים. אופטיקה ברמה גבוהה, גוף איכותי שמותאם לצילום וידאו, צמצם 2.9 קבוע, גלגל פוקוס של 200 מעלות שמאפשר שליטה מלאה ונוחה בשינויי פוקוס. הפוקוס כמובן נשמר גם כאשר משנים אורך מוקד (Parafocal). עדשה מושלמת למצלמות Sony FS7, FS5, ובמחיר תחרותי ומשתלם.

BTS Fujinon MK 18-55 mm By Philip Bloom

Sony 18-110 mm f/4

Sony E-Mount

עדשת זום חדשה של Sony המחליפה את העדשה הקודמת ה 28-135 מ”מ שלא היתה רחבה מספיק. לעדשה החדשה אורך מוקד נכון יותר למצלמות Super 35. העדשה עובדת ומתקשרת עם כל מצלמות סוני ישירות וללא מתאמים, יש לה מנוע זום מובנה. עדשה מצוינת למי שמצלם עם מצלמות Sony FS7, FS5 ומחפש עדשת זום לא יקרה שתעשה את העבודה בצורה נוחה ויעילה.

Sony 18-110 Review By Cinema 5D 

Cinema Prime Lenses


Leica M0.8 (Large Format)

Leica Mount
21mm f/1.4 | 28mm f/1.4 | 35mm f/1.4 | 50Nmm f/0.95 | 75mm f/2.0 | 90mm f/2.0

כולנו מכירים את עדשות לייקה, ולא סתם הן נחשבות לרולס רויס של העדשות. לעדשות האלו יש לוק שאף עדשה אחרת לא נותנת: מצד אחד הן חדות ומדויקות ומצד שני הן מספקות פוקוס רך ונעים לעין. הן קולטות בצורה מדויקת כל צבע וצבע, אבל ידועות גם באיכותן בעת צילום בשחור-לבן, ולפיכך במגוון האפורים והקונטרסט הייחודי שלהן. בנוסף, עדשות לייקה ידועות ב” בוקה” (Bokeh) היפהפה שלהן, כך שכל אזור לא מפוקס בפריים נראה מהמם! זה חשוב במיוחד היום, כשהחיישנים הופכים גדולים יותר ועומק שדה קטן הופך לבלתי נמנע.
עדשות ה-Leica M0.8 מציעות צמצמים מטורפים : צמצם f/1.4 לעדשות הרחבות בסט (21, 28, 35 מ”מ), צמצם f/2.0 לעדשות הצרות (75, 90 מ”מ), ו צמצם f/0.95 !!! לעדשת ה-50 מ”מ. בעוד שעדשות אחרות מספקות אולי תמונה “מדויקת” יותר במונחים פיזיקלים ומתמטיים, הייחודיות של לייקה טמונה בהבנה שלא זה העניין: העדשות ה”מדויקות” מדי מספקות לוק דיגיטלי שרובנו נוטים להתרחק ממנו. לייקה מקפידים לייצר עדשות בעלות לוק אנלוגי וקולנועי שהמקור לו טמון בעיקר בעקומת הפוקוס המיוחדת שלהן שהופכת את האור שעובר דרכן לטבעי יותר לעין.
עדשות Leica מיוצרות הנד מייד בגרמניה בתהליך מדויק וקפדני. כל עדשה מיוצרת מחומרי גלם איכותיים ביותר, מורכבת ונבדקת באופן פרטני, וזה מה שמספק לעדשות את הלוק הייחודי והאיכות חסרת הפשרות שמאפיינת אותן. וחשוב לא פחות: בעוד ששאר עדשות ה-Full Format הן גדולות, כבדות ומסורבלות, עדשות M0.8 Leica הן עדשות ה-Full Format הקולנועיות הקטנות בעולם .
מוזמנות ומוזמנים להגיע אלינו להתרשם מהלוק של העדשות היפהפיות האלו!


Cooke Mini S4i

PL Mount
18mm T2.8 | 25mm T2.8 | 32mm T2.8 | 50mm T2.8 | 75mm T2.8 | 100mm T2.8

מאנגליה – Cooke Mini S4i. לצלמי קולנוע יש מושג שנקרא “The Cooke Look”. מה זה אומר…? דמיינו חורף אנגלי – אוליבר טוויסט, דמיינו בוקר עולה על פריז – בתי הקפה נפתחים, דמיינו גלים מתנפצים על הצוקים באירלנד… בגדול הייתי אומר (וסלחו לי שאני חוטא בהכללות, זה רק בשביל ההמחשה) הייתי אומר שההבדל בין עדשות Cooke האנגליות לעדשות אחרות, זה כמו ההבדל בין סרט אירופאי לסרט אמריקאי. Cooke מייצרים עדשות עוד משנת 1894, חתיכת היסטוריה יש להם. עם עדשות Cooke צולמו קלאסיקות כמו: זמנים מודרנים – צ’רלי צ’פלין 1936, הקוסם מארץ עוץ 1930, שירלי טמפל 1930-40, ג’ימס בונד 1964, צלילי המוסיקה 1965, סופר מן 1978… עדשות Cooke אלו עדשות נחשקות ומבוקשות מאד. בקרדטים המודרנים תוכלו למצוא את: משחקי הכס, נפלאות התבונה, הר ברוקבק, הארי פוטר, ועוד ועוד ועוד…
ראו כאן רשימה מלאה – Filmed with Cooke


Zeiss Super Speed T1.3 MKII

PL Mount
18mm T1.3 | 25mm T1.3 | 35mm T1.3 | 50mm T1.3 | 85mm T1.3

מגרמניה – Zeiss Super Speed T1.3 MKII. אלו העדשות המבוקשות והפופולריות ביותר שאני מכיר. למרות שהעדשות האלו יוצרו בשנות ה 90, הן עדיין הסט המועדף על המון צלמים בכל העולם, זה הסט עדשות היחיד שאני מכיר שהמחיר שלו עולה כל שנה. בשנות ה-90′ סט חדש כזה עלה בסביבות 20,000 $, היום סט כזה (משומש, אין כזה חדש) עולה בין 60-70,000 $. העדשות שלנו בגליקסון עברו חידוש מלא. פירוק מלא של כל החלקים בעדשה, ניקוי, גירוז, כיול, Coating (ציפוי) חדש, וחידוש מלא של בית העדשה Full Anadoise. אני יכול לחתום על כך שזהו הסט Super Speed הכי יפה בארץ.


XEEN CF (Large Format)

PL Mount
24mm T1.5 | 50mm T1.5 | 85mm T1.5

עדשות ה-XEEN CF מציעות איכות אופטית מעולה בגוף עמיד ואיכותי, ועם זאת קל ונוח מאוד לשימוש. העדשות מכסות Large Format ולכן מושלמות לעבודה עם ה-FX9 וה-Mini LF, אבל מתאימות כמובן גם למצלמות Super35.
גוף העדשות מיוצר מסיבי פחמן (carbon fiber) שהופך אותן לעמידות מאוד, ועם זאת קלות וקטנות. יתרון משמעותי של העדשות טמון בכך שכל העדשות בעלות גוף זהה לחלוטין: הקוטר הקדמי שלהן הוא 95mm, וטבעות הצמצם והפוקוס ממוקמות בדיוק באותו מקום על העדשה. לכן, בעת החלפת עדשות אין צורך בשום כיוונונים מחודשים של המטבוקס או הפולואו פוקוס ובכך מתאפשרת עבודה רציפה ומהירה. האופטיקה שמציעות העדשות איכותית מאוד, ומספקת תמונה חדה, מדויקת ועשירה בצבעים ברזולוציה של עד 8K (!) . הצמצם הפתוח שמציעות העדשות – T1.5 – מאפשר עבודה מיטבית גם בתנאי תאורה מורכבים. בנוסף, הצמצם של כל עדשה מורכב מ-11 להבי צמצם מעוגלים שמייצרים בוקה עגול יפהפה (וכשעובדים Large Format כמעט שאי אפשר להימנע מעומק שדה קטן ובוקה, אז חשוב מאוד שיהיו יפים). וגימיק לא פחות מרשים: המארקים שעל המצלמה זוהרים בחושך, כך שגם בסביבות עבודה חשוכות תוכלו לראות בדיוק את מפתח הצמצם ומיקום הפוקוס.


LOMO Cinema Lenses

PL Mount
18mm | 22mm | 28mm | 35mm | 50mm | 75mm | 100mm | 200mm

מסנט פטרסבורג רוסיה – LOMO Cinema Lenses אלו העדשות הראשונות של גליקסון, מכאן הכל התחיל… לפני 12 שנה כשעוד לא היתה חברת השכרה גליקסון, אני, אריאל גליקסון, צלם צעיר בתחילת דרכו, עברתי מהדרום לתל אביב העיר הגדולה וחיפשתי איך להתקדם ואולי יום אחד להיות לצלם קולנוע מצליח, ה EBAY היה עדיין בחיתוליו, מצאתי סט עדשות רוסיות ומצלמת פילם 35 מ”מ רוסית ישנה אך במצב תקין. עשיתי הימור וקניתי את המצלמה והעדשות וכך הכל התחיל… אח”כ כבר קניתי עדשות LOMO נוספות, שיפצתי אותן והפכתי אותן ל PL Mount כדי לעבוד עם מצלמות נוספות (לא רוסיות). עד היום אנחנו מחזיקים ב 2 סטים של עדשות LOMO, עם מבחר גדול של אורכי מוקד, 18,22,28,35,50,75,100,200 מ”מ. רוב העדשות צמצם 2.8-2.0 ועדשות בודדות, 18,35,50 מ”מ, צמצם 1.6. אלו עדשות יפהפיות שצילמו פעם סרטי קולנוע ברוסיה. השילוב של ה LOMO הרכות עם המצלמות וידאו הדיגטליות של היום יוצר לוק מאד מיוחד, רך וקולנועי. אז אם אתם מחפשים משהו קצת שונה, רך יותר, פילמי יותר, שווה לנסות.

סרט שלקוח שלנו צילם עם עדשות LOMO.
It’s All About You. Ethosia – בימאי: אור טייכר, צלם: לאל אוטניק

– Still Lenses –


Zeiss ZE Prime Lenses

EF Mount
15mm f/2.8 | 21mm f/2.8 | 25mm f/2.0 | 28mm f/2.8 | 35mm f/2.0 | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.4 | ZE 50mm Macro f/2.0 | 85mm f/1.4 | 135mm f/2.8

לחברת צייס יש ליין של עדשות סטילס מאד איכותיות. אלו עדשות מאד חדות, מעולות גם מבחינה אופטית וגם מכנית. בניגוד לעדשות סטילס של חברות אחרות, ל Zeiss ZE יש טבעת פוקוס גדולה מהרגיל, מה שמאפשר שינויי פוקוס עדינים ומדויקים יותר. למי שמצלם וידאו זה קריטי. העדשות הן פוקוס ידני בלבד. אצלנו בגליקסון כדי להתאים את העדשות האלו לצילומי וידאו או קולנוע עשינו כמה שינויים ושיפורים. על כל העדשות הרכבנו גלגל שיניים שנשאר קבוע על העדשה, לעבודה נוחה עם Follow Focus. כמו כן, לכל העדשות צייס הרכבנו טבעת קדמית כדי שהעדשות יהיו באותו קוטר. זה נוח כאשר עובדים עם Matte Box ופילטרים. יש מגוון אורכי מוקד וניתן לשכור את העדשות בסט או עדשות בודדות.


SAMYANG VDSLR

EF Mount
14mm T3.1 | 16mm T2.2 | 24mm T1.5 | 35mm T1.5 | 50mm T1.5 | 85mm T1.5

עדשות SAMYANG הן עדשות מושלמות למי שמחפש סט עדשות וידאו במסגרת תקציבית מוגבלת. כל העדשות מותאמות לצילום וידאו (צמצם ידני ורציף, טבעת פוקוס עם טווח סיבוב רחב וסימוני עזר, טבעות שיניים לעבודה עם Follow Focus. העדשות הן EF Mount כך שהן מתאימות גם למצלמות Canon וגם למצלמות Sony (בעזרת מתאם). לעדשות צמצם פתוח מאוד (T1.5) שמאפשר עבודה גם בתנאי תאורה קשים ועומק שדה מינמלי.


Sony G Master – Zoom Lenses

Sony E-Mount
70-200mm f/4.0 | 24-70mm f/2.8 | 16-35mm f/2.8

כשעובדים עם מצלמות של סוני, למה להסתבך עם עדשות קנון ומתאמים…? עדשות זום מעולות, איכותיות, חדות ללא פשרות לעבודה טבעית ונוחה עם מצלמות Sony FS7, Sony FS5, Sony A7S MarkI, MarkII

By | 2020-02-24T18:29:24+02:00 November 10th, 2018|Blog|0 Comments